Mijają 2 miesiące odkąd jestem w grupie POMOC 2002, a zmiany, które obserwuję, są kolosalne. Od chwili gdy jestem z Wami nie wszedłem na żadną stronę związaną z erotyką. Zaprzestałem też masturbacji. — MAREK

główne

Zjazd w Skarżysku-Kamiennej 27-29 października 2017 roku

W dniach 27-29 października 2017r. odbyło się nasze kolejne spotkanie. Jego miejscem była parafia pw. Matki Bożej Ostrobramskiej – Sanktuarium Matki Bożej Miłosierdzia. Miejsce to jest bardzo urokliwe- posiada replikę Ostrej Bramy oraz kopię obrazu Matki Bożej Ostrobramskiej z Wilna. Została ona namalowana przez art. mal. Izabelę Borkowską i Władysława Markiewicza z Kielc w 1989 r. W roku 1997 Matka Boża Ostrobramska została ogłoszona Patronką Skarżyska. Ko­ronacji obrazu Matki Bożej dokonał 2 lipca 2005 r. kard. Henryk Gulbinowicz. 25 października 2014 roku kościół pw. Matki Bożej Miłosierdzia w Skarżysku-Kamiennej został ustanowiony bazyliką mniejszą.
W piątek uczestniczyliśmy we mszy świętej, a wokół świątyni odprawiliśmy piękną Drogę Krzyżową. Niesamowitego, pełnego zadumy wymiaru, dodała wietrzna i niezbyt przyjemna pogoda na zewnątrz. Wieczorem mieliśmy wolny czas, pełen miłych rozmów i  ciepłej, rodzinnej atmosfery.
Sobota była dniem pełnym wrażeń. Po porannej mszy przed obrazem Matki Bożej Ostrobramskiej, zjedliśmy smaczne śniadanie. Następnie udaliśmy się na pobliski ośrodek sportowy. Czekał tam na nas ciekawy i dosyć wyczerpujący trening Jiu- Jitsu. Ćwiczyliśmy pod bacznym okiem p. Stanisława Makucha oraz jego podopiecznych z Ośrodka Jiu- Jitsu w Skarżysku. Po licznych pokazach, wszelakiej maści bloków i dźwigni, udaliśmy się na obiad. Następnie pojechaliśmy do Muzeum im. Orła Białego. Jest to miejsce, gdzie zgromadzony jest autentyczny sprzęt militarny od bagnetów, broni palnej, mundurów, motorów i samochodów wojskowych; poprzez wozy pancerne, czołgi, samoloty; aż do łodzi i sprzętu marynistycznego. Była to dla nas nie lada gratka, zobaczyć a nawet wejść na pokład samolotu szturmowo-bojowego z II wojny światowej. Po powrocie, udaliśmy się na Adorację Najświętszego Sakramentu, połączoną z Koronką do Miłosierdzia Bożego. Po modlitwie, odbył się konkurs biblijny i pogadanka. Na koniec dnia oglądaliśmy bardzo interesujący film pt. „Gran Torino” oraz mieliśmy pogodny wieczór, pełen śmiechu i dobrej zabawy.
W niedziele, po porannej mszy i obiedzie nadszedł czas pożegnania i powrotu do domów. Wielka szkoda, że ten wspaniały czas tak szybko umknął, Jednak zobaczymy się już w grudniu- ciekawe jaki będzie ten zjazd ;)